FAQ - Časté otázky
1. Jakým způsobem si mohu objednat připojení?
Nezávazně objednat připojení si můžete
v Prostějově : telefonicky na čísle: 588 882 111, elektronicky na emailové adrese: infos@infos.cz , osobně na adrese Barákova 5, nebo můžete vyplnit objednávku přímo zde
ve Vyškově : telefonicky na čísle 515 539 111, elektronicky na emailové adrese: infosvy@infos.cz , osobně na adrese Dobrovského 3 , nebo můžete vyplnit objednávku přímo zde
2. Za jak dlouho dojde k připojení k Internetu po podání žádosti ?
Cca. 5 až 15 pracovních dnů. Záleží na okolnostech a umístění zájemce.
3. Jakým způsobem probíhá instalace po podání objednávky o zřízení připojení?
Po podání nezávazné objednávky se s Vámi spojíme a domluvíme na termínu instalace. Pokud je signál v dostatečné kvalitě proběhne instalace připojení. Termín instalace je stanovený po vzájemné dohodě. Doba instalace závisí na složitosti kabeláže a typicky se pohybuje pro rodinný domek od 2 do 6 hodin. Instaluje se anténa na připravený výložník nebo se instaluje i anténní stožár, pokud stávající stožár nevyhovuje. Mikrovlnný přijímač je napájený po datovém kabelu.
U optického připojení se zakončuje ONT, v místě zapoení ONT je potřeba mít 230V zásuvku.
4. Je možné se od jiného poskytovatele přepojit na Vás?
Přepojení na Infos je možné pouze pokud jste na anténě připojený sám. Anténu je nutné přesměrovat na náš vysílací bod. V tomto případě je samozřejmě možné využít vše co již máte nainstalováno. Přeinstalaci tj. přesměrováni antény a překonfigurování zařízení Vám provedeme zdarma. Pokud se jedná o sdílené připojení, na téže anténě je více uživatelů, pak by se museli přepojit všichni uživatelé na Infos. Přepojení se dá uskutečnit během jednoho dne.
5. Jak nastavím protokol TCP/IP?
Na ploše máte ikonu “Místa v síti“ kde otevřete vlastnosti (pravé tlačítko), poté zvolíte “Připojení k místní síti“, na kterých opět zvolíte vlastnosti. Otevře se okno, kliknete na “Protokol sítě Internet (TCP/IP)“ a pak už jen kliknete na vlastnosti, kde můžete nastavit IP adresu.
WiFi router nastavý připojení automaticy.
6. Nejde mi připojení na FTP server. Kde je problém?
V aplikaci, kterou používáte ke komunikaci přes FTP server je třeba nastavit "PASIVNÍ PŘENOS" a dále v položce "DRUH PŘIPOJENÍ" (název této položky se může lišit v závislosti na používaném klientovi) nastavit "přímé připojení v Internetu" (nenastavovat žádný PROXY SERVER).
7. Jak si mám nastavit poštovní služby?
V poštovním programu v menu "Nástroje" zvolte "Služby" a vyberte "Elektronická pošta sítě Internet".(případně je přímo v menu "Nástroje" volba "Účty"). Klikněte na tlačítko "Vlastnosti" a v záložce "Obecné" vyplňte jméno a vaši elektronickou adresu. Pak se přepněte do záložky "Servery" a vyplňte název serveru "Příchozí pošta (POP3)" - to je mail server, na němž máte založen váš poštovní účet. Poznámka: Součástí HOME připojení není poštovní účet, takže použijte údaje podle toho, na kterém konkrétním POP3 serveru máte váš poštovní účet založen. Do kolonky "Odesílaná pošta (SMTP)" zapište údaj: smtp.infos.cz to znamená, že odesílanou poštu od vás bude zpracovávat tento náš server. Další údaje (název účtu a heslo) se opět vztahují k vašemu poštovnímu účtu, který jste si založili na POP3 serveru.
8. Co znamená DHCP?
DHCP = služba, která při každém spuštění PC přidělí novou IP adresu z určitého rozsahu.Vzhledem k tomu, že k výrobnímu číslu vaší síťové karty (MAC) je přidělena jedna pevná statická IP adresa, není možné službu DHCP použít.
9. V jakých mezích se pohybuje u sdílené linky ping?
Vzhledem k minimální garantované rychlosti není ping omezován ostatními uživateli na sdílené lince. Běžně se ping pohybuje do 15ms po ČR.
10. Jaké jsou způsoby připojení k Internetu a jaké jsou rozdíly mezi nimi?
Odpověď na Vaši otázku najdete zde
11. Kolik stojí instalace, jak platit, slevy, rozdíly mezi tarify?
Vše najdete zde
12. Jak se aktivně bránit proti virům?
Proti virům můžete použít antivirové programy (např.AVG, Ad-aware, Avast aj.) a mnoho dalších, které vám kontrolují příchozí data.Další účinnou ochranou proti virům je použití bezpečnostního systému FIREWALL. Dále pár obecných rad jak se tomu vyhnout.
- aktualizovaný systém
- aktualizovaný poštovní klient
- aktualizovaný antivirový program
- mazání e-mailů s neznámým obsahem
- neotevírání příloh s podezřelým obsahem
13. Co to je spyware a jak se mohu proti němu bránit?
Spyware (špión) je označení pro program nebo jeho skryté části, který se usadí v operačním systému Vašeho počítače. Jeho úkolem je sledovat provoz a určitá data a ty pak odesílá na nějaký vzdálený server. Tato data pak slouží tvůrcům těchto programů k různým, mnohdy pochybným, účelům. Často se těchto informací využívá pro různé marketingové účely, v některých případech mohou sloužit i k získání přístupu k Vašemu počítači nebo bankovnímu kontu! Bližší informace naleznete na zde
14. Jak to, že se můj počítač spyware nakazil?
Možnost nakažení spyware může nastat po nainstalování adwaru nebo jiných programů, které se jinak tváří velmi věrohodně. Další možností je návštěva stránek s pornografickým obsahem nebo nelegálním softwarem. Tyto stránky často podmiňují přístup ke svému obsahu naistalováním spywaru nebo tzv. dialerů. Problémem je, že nezkušený uživatel často ani netuší, že právě instaluje takovýto software.
15. Jak se mohu proti spyware bránit?
Proti spyware Vás neuchrání žádný antivirový program! Základem je prevence. Podrobnější informace naleznete na zde
Hlavní zásady:
- Nenavštěvujte schránky s podezřelým obsahem jako jsou pornografické, hackerské či s nelegálním softwarem. Pokud takovéto schránky navštívíte, nedůvěřujte dialogům vnucující instalace různých programů nebo komponent Windows (ActiveX)
- Odmítněte instalace čehokoliv, co neznáte.
- Neotvírejte e-maily, od neznámých odesilatelů. Maily mohou obsahovat kódy s odkazy právě na spyware stránky.
- Uživatelé operačního systému Windows: provádějte pravidelné záplatování! (jste-li na internetu klikněte na tlačítko Start, zvolte Windows Update a následujte pokyny na obrazovce)
- Nainstalujte si všechny opravné balíčky pro příslušný operační systém.
- Použivejte programy, které slouží jako ochrana před Spyware, např. SpywareGuard nebo SpywareBlaster.
16. Co to je adware?
Adware je program zdarma, který svému tvůrci zajišťuje zisk zobrazováním obrazové reklamy v některé části okna programu.
17. Co je bezpečnostní systém FIREWALL?
FIREWALL chrání Váš server i počítačovou síť proti útokům a neoprávněným pokusům o průnik z internetu. Kontroluje veškerou komunikaci a povolí jen tu kterou mu zadáte jako povolenou.
18. Co to je ID uživatele
ID uživatele je číslo, které je uživateli přiděleno při podepsání smlouvy a nemění se po celou dobu trvání smluvního vztahu. Číslo ID se také používá jako variabilní symbol pro Proforma faktury. Pozor "ostrá" faktura - daňový doklad má jiný variabilní symbol.
19. Jak podat žádost o výpověď internetového připojení
- Výpověď musí být podaná vždy písemně ve dvou zhotoveních a podepsaná oběma stranami.
- V den ukončení smlouvy musí být veškeré závazky řádně zaplaceny.
- Pokud není zařízení pro internet zákazníkem odkoupeno, musí zákazník umožnit technikům firmy Infos Art s.r.o. jeho demontáž nejpozději do měsíce od ukončení smlouvy.